Máte-li webové stránky a chcete, aby se o vás lidé dozvěděli, musíte mít ošetřenou problematiku SEO. Jde o to, aby vyhledávače při zadávání klíčových slov umístily váš web do popředí a dali vám tak větší šanci na úspěch. Jednou z cest, jak situaci řešit, jsou i zpětné odkazy, neboli backlink. Zpětnými odkazy rozumíme uvedení unikátní URL adresy vaší webové stránky (vaší domény nebo podstránek v doméně) z jiného zdroje. Rozlišujeme odkazy interní a externí, kde zcela logicky ty interní odkazují na váš web přímo z vašeho webu, pouze z jedné podstránky na druhou podstránku či samotnou doménu, a ty externí jsou umístěné na cizích webech.
SEO zpětné odkazy jsou důležitým parametrem pro hodnocení úspěšnosti ve vyhledávačích a neměly by se zcela opomíjet. Se zpětnými odkazy se na Internetu obchoduje, protože mohou pomáhat oběma stranám v úspěšnosti např. v internetovém prodeji – v e-shopech.
Zpětné odkazy musí být tematicky zaměřené a mít svůj význam
Odkazování na váš web, ať už se jedná o cílovou doménu, anebo některou z dílčích podstránek, by mělo být prováděno z webů, které jsou tematicky shodné, nebo alespoň velmi příbuzné. Pro názornost bychom si mohli uvést příklad, kdy zájemce o nákup zpětných odkazů hodlá odkazovat na svou prezentaci na téma zdravé výživy, kde se bude prodávat obvyklý sortiment, jako např. celozrnná mouka, ořechy a semínka ke klíčení, sušené ovoce, luštěniny, za studena lisované rostlinné oleje atp. Jestliže odkaz umístí z webu, který například patří rodinné farmě, pěstitelům pohanky nebo pšenice špaldy, pak vyhledávače tento odkaz velmi dobře hodnotí.
Naopak kdybyste se rozhodli realizovat nákup odkazů pro web o zdravé výživě třeba od výrobce nerezového zábradlí, bude to považováno za irelevantní počin, jakýsi násilný úkon s cílem ovlivnit za každou cenu pozici ve vyhledávání, a vyhledávače to naopak vyhodnotí spíše negativně a bude to mít opačný efekt.